Härryda Energi

Vanligt förekommande problem vid inloggning till Härryda Energi App.

Uppdaterad

Användaren får felmeddelandet ”ett oväntat fel har uppstått” vid första inloggningsförsöket.

Orsak: Användaren har fått en familjedelning av någon som står som nätavtalsägare.

  • Åtgärd: Fråga användaren om denne har tillgång till mina sidor genom en annan nätavtalsägare. Om så är fallet kan du gå in på nätavtalsägaren och sedan på ZCS där du tar bort person nr för Användaren som ringer in.

Användaren får endast vit skärm vid försök till inloggning.

Orsak: Användarens enhet har lagrat felaktig information.

  • Åtgärd: Be kunden att radera Appen och sedan ladda ned den igen och försöka logga in. Om detta inte fungerar, be kunden att kolla upp en guide om hur användaren rensar cache minnet för Appen på sin enhet.

Användaren kan endast se elhandel fliken/ kan inte se produktion eller elnät.

Orsak: Användarens adress har blivit tillagd två gånger. En gång för Elhandel och en gång för Elnät. 

  • Åtgärd: Be användaren att se efter om det finns en liten pil intill användarens adress längst upp till höger. Om det finns en liten pil kan kunden klicka på sin adress och ändra till underliggande adressrad. 
  • Kontakta Karam eftersom ett support ärende behöver läggas för att ta bort den överflödiga adressraden från Appen.  
warning Created with Sketch.